اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها
اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها

برگزاری اولین جلسه ستاد زمستانه اراک

اولین جلسه ستاد زمستانه با حضور تاج ‌آباد رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک، شهرداران مناطق، معاونین اجرایی و مدیران عامل سازمان ‌های تابعه در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه پس از بحث و تبادل ‌نظر در خصوص اجرای بهتر و آمادگی کامل ستاد زمستانه با توجه به تغییرات محدوده شهری و اضافه شدن شهرهای سنجان و کرهرود به حوزه خدماتی شهرداری تصمیماتی به شرح زیر اتخاذ شد: بازبینی و لایروبی جوی ‌ها و کانال ‌های انتقال آب توسط سازمان پسماند و شهرداری مناطق جهت جلوگیری از آب‌ گرفتگی، اقدام سازمان پسماند و شهرداری مناطق نسبت به جمع‌ آوری روزانه برگ‌ های درختان از معابر و خیابان‌ ها، بازبینی ماشین‌ آلات جهت رفع آب‌ گرفتگی، برف ‌روبی و نمک‌ پاشی توسط سازمان خدمات موتوری، اقدام مدیران منطقه نسبت به جانمایی مکان استراحت و آماده به کار رانندگان و خودروهای برف ‌روب و نمک‌ پاش به دور از ایجاد مزاحمت برای شهروندان، نمک ‌پاشی بلوار کربلا و آماده ‌سازی و بهره‌ گیری شهرداری‌ های سنجان و کرهرود از توان خود برای مقابله با بروز حوادث و تصادفات در فصل سرما، انبار شن و نمک توسط امور شهر، توزیع نمک ‌های بسته ‌بندی شده در ظرف‌ های مخصوص توسط سازمان پسماند، اتمام تمامی حفاری ‌ها تا تاریخ نیمه آرماه، آمادگی کامل تجهیزات سازمان آتش ‌نشانی در خصوص آب‌ گرفتگی‌ ها و توزیع کیسه نمک،  تجهیز سازمان ترافیک نسبت به تهیه چراغ‌ های چشمک ‌زن، تابلوهای سیار و...، هرس درختان و جمع ‌آوری کلیه شاخه ‌ها و انتقال از سطح پارک ‌ها و سطح شهر هم‌ چنین تامین کارگر و تجهیزات لازم جهت برف ‌تکانی توسط سازمان پارک ‌ها و فضای سبز، ارتقاء فرهنگ شهروندی در زمینه همیاری و مشارکت مردم با شهرداری در جهت رفع موانع جوی ‌ها و کانال‌ ها، خیابان و پیاده‌ روها و... به منظور جلوگیری از آب‌ گرفتگی معابر، عدم انباشت برف در خیابان‌ ها و کوچه ‌ها توسط سازمان فرهنگی و ورزشی مقرر شد مدیریت همه امکانات و تجهیزات بر عهده مدیران مناطق باشد. سازمان ‌ها نیز ضمن انجام وظیفه ذاتی خود باید در خدمت شهرداری‌ های مناطق نسبت به کمک ‌رسانی به شهروندان اقدام نمایند.


مقرر گردید از طریق شهرداری مناطق و سازمان پسماند و شرکت ‌های خدماتی نسبت به تجهیز کارگران از نظر لباس، تجهیزات و وسایل مورد نیاز اقدام شود.

سازمان پسماند آمادگی کامل و برنامه‌ ریزی ‌های لازم را در جهت تهیه و توزیع کیسه نمک در مدارس و مساجد محل ‌های تعیین‌شده در تاریخ مشخص‌شده انجام دهد.


در پایان تاج ‌آباد رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک اراک ضمن اعلام تشکر و قدردانی از زحمات و اقدامات انجام شده توسط مسؤولان خدوم شهرداری نکاتی را در خصوص آمادگی کامل در استقبال از آغاز فصل سرما و بارندگی به مدیران و مسؤولان متذکر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.