ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
طرح ذیل براساس عدم مرکزگرایی در خطوط جدید شهری و منطبق با بند (ه) از ماده اول طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک است.
براین اساس چندین خط اتوبوسرانی بین مبادی ورودی شهر پیش بینی می شود تا ضمن اینکه مبداء سوارشدن مسافر را درون ترمینال ها قرار می دهد با قرارگرفتن محل استقرار اتوبوسها درون ترمینالها موجب همکاری فی مابین مدیریت پایانه ها با مدیریت اتوبوسرانی می شود و از ورود اتوبوس و مسافربه خیابانهای اصلی و مرکزی بدون نیاز ضروری جلوگیری می کند . همچنین موجب رونق تردد تاکسی ها درایستگاههای این خطوط در کمربندی های شمالی و جنوبی شهر می گردد و دیگر لازم نیست تا شهروندان برای رفتن از یک نقطه شهر به نقطه دیگر از هسته مرکزی و خیابانهای مرکزی و شلوغ شهر عبور دشوار داشته باشند علاوه بر آن سرعت و سهولت تردد در این مسیر بیشتر است و موجب استقبال عمومی قرارخواهد گرفت در حال حاضرنیز تردد سهل و سریع در این مسیر موجب اقبال خودروهای سواری شخصی می باشد . از طرف دیگر موجب رونق اقتصادی پایانه ها برای خرید های لازم و ضروری شهروندان می گردد. خطوط پیشنهادی :