اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها
اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها

پیشنهاد خطوط جدید اتوبوسرانی در شهر اراک

مرکزی دیلی: آقای سید منصور حیدری طی ارسال ایمیلی به مرکزی دیلی پیشنهاد راه اندازی خصوص جدید اتوبوسرانی در شهر اراک را ارائه داده است. در این نامه می خوانیم :

طرح ذیل براساس عدم  مرکزگرایی در خطوط جدید شهری و منطبق با بند (ه) از ماده اول طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک است.

براین اساس چندین خط اتوبوسرانی بین مبادی ورودی شهر پیش بینی می شود تا ضمن اینکه مبداء سوارشدن مسافر را درون ترمینال ها قرار می دهد با قرارگرفتن محل استقرار اتوبوسها درون ترمینالها موجب همکاری فی مابین مدیریت پایانه ها با مدیریت اتوبوسرانی می شود و از ورود اتوبوس و مسافربه خیابانهای اصلی و مرکزی بدون نیاز ضروری جلوگیری می کند . همچنین موجب رونق تردد تاکسی ها درایستگاههای این خطوط در کمربندی های شمالی و جنوبی شهر می گردد و دیگر لازم نیست تا شهروندان برای رفتن از یک نقطه شهر به نقطه دیگر از هسته مرکزی و خیابانهای مرکزی و شلوغ شهر عبور دشوار داشته باشند علاوه بر آن سرعت و سهولت تردد در این مسیر بیشتر است و موجب استقبال عمومی قرارخواهد گرفت در حال حاضرنیز تردد سهل و سریع در این مسیر موجب اقبال خودروهای سواری شخصی می باشد  . از طرف دیگر موجب رونق اقتصادی پایانه ها برای خرید های لازم و ضروری شهروندان می گردد. خطوط پیشنهادی :

۱-خط بین ترمینال تهران- سه راه خمین تا ترمینال مشهد

ایستگاههای بین راه : صداو سیما ،پارک جنگلی ،سه راهی خمین ،راه و شهرسازی ،برق باختر ،پیام نور،الهیه ، قنات ،میدان تره بار ،جاده میقان وتالاب ،میدان امام حسین ،نیروی انتظامی ،میدان مشهد .

۲-خط بین ترمینال مشهد تا ترمینال سردشت

ایستگاههای بین راه : انتهای داوران ، انتهای شهدا ، آرامستان ،انتهای خیابان امام  و سی متری فوتبال ، مجتمع تیزهوشان ،انتهای فوتبال ،ورودی خیابان علوم پزشکی اراک و بیمارستان امیرالمومنین  .

۳-خط بین ترمینال سردشت تا ترمینال تهران

ایستگاههای بین راه : میدان امام ،کوی رضوی ،بیمارستان تامین اجتماعی ،کوی ولیعصر و راه آهن ، کوی صنعتی ، هتل امیر کبیر .

البته  درطرح تکمیلی ؛ایستگاههای مورد نیاز و نیز مبلغ هزینه هر مسافر و سایر امور مرتبط  در نظر گرفته شود . با توجه به تعداد زیاد ادارات و کارخانجات و مراکز عمومی در مسیر های خطوط سه گانه فوق ، امید است که مورد توجه قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.