اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها
اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها

آغاز مرمت و بازسازی سرای آقایی بازار اراک

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از آغاز عملیات مرمت و بازسازی سرای آقایی در بازار سرپوشیده اراک با همکاری شهرداری این شهر خبر داد.

[مرمت و بازسازی سرای آقایی دربازار اراک آغاز شد]

محسن رحمتی در گفت و گو با ایرنا افزود: کف سازی و محوطه سازی قسمت روباز سرای آقایی از سوی شهرداری و با نظارت سازمان میراث فرهنگی آغاز شده است.

وی با اشاره به اغاز فصل سرما ادامه داد: این مرمت و بازسازی تا زمانی که دمای هوای اراک به زیر پنج درجه نرسیده باشد ادامه دارد.



سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی مشارکت بازاریان اراک برای حفظ و نگهداری بازار تاریخی اراک را با معماری های منحصر به فرد آن نزدیک به صفر خواند و خاطرنشان کرد: نگاه بازاریان کمتر به معماری و بیشتر به سوداوری است.

وی اضافه کرد: برخی از این افراد ترجیح می دهند با تخریب این فضاها و معماری ها که پیشنیه یک فرهنگ را در دل خود جای داده است به سود آوری بیشتر برسند.

رحمتی توجه به تشکیل شورای بافت تاریخی را از مهمترین راههای جلوگیری از تخریبهای بازار اراک دانست و یاداور شد: این شورا سه سال قبل تشکیل شده و طی این مدت تنها یک جلسه برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه شورای بافت تاریخی سیاست گذاری و اجرای برنامه ها را هدایت می کند ادامه داد: ریاست شورای بافت تاریخی را معاون عمرانی استاندار مرکزی و دبیری آن بر عهده رئیس میراث فرهنگی گذاشته شده است.

رحمتی ضمن ابراز امیدواری برای از سرگیری شورای بافت تاریخی اظهارکرد: هرچه بیشتر شورای بافت تاریخی تقویت شود کمتر شاهد دخل و تصرفهای غیرمجاز در بافت تاریخی و مجموعه بازار اراک خواهیم بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.