اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها
اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها

آصفری: جای مترو در کلانشهر اراک خالی است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود صنایع بزرگ سازنده تجهیزات ریلی که برای استان های مختلف مترو می سازند، جای مترو در کلانشهر آلوده اراک خالی است.

حسن آصفری با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: وقتی 48 درصد سهم آلودگی هوای اراک از آن خودروهاست چرا نباید فکری به حال ایجاد مترو در این شهر اندیشیده شود؟


وی با اشاره به سفر یک روزه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به اراک گفت: آلودگی هوای اراک تنها با انجام این سفر و برگزاری دو جلسه کارگروه حل شدنی نیست بلکه حل این معضل همت جدی را می خواهد که دولت در خصوص دریاچه ارومیه انجام داد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب افزود: اگر مردم ارومیه کمتر از یک ماه گرد و غبار دریاچه ارومیه را تحمل می کنند مردم اراک چندین سال است که گرد و غبار کویر میقان را در حلق و چشم خود احساس می کنند.

آلودگی هوای اراک جدی است/ خواسته ای جز اجرای کامل طرح جامع نداریم

آصفری با بیان این که آلودگی هوای اراک جدی است و نیازمند یک بحث و بررسی جدی نیز هست، گفت: اگر طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک تمام و کامل انجام شود دیگر چیزی از دولت نمی خواهیم.

وی با انتقاد از اجرای تنها 15 درصد طرح جامع کاهش آلایندگی هوای اراک در سالهای اخیر گفت: طرحی که 12 سال دولت روی آن کار کرد و بالاخره مصوبه گرفت چرا باید در ایستگاه اعتباری متوقف شود؟

وی عدم تعیین ردیف بودجه اعتباری برای طرح کاهش آلودگی هوای اراک را توسط دولت در لایحه بودجه سالهای پیش را باعث تاسف دانست و گفت: طرحی که مصوبه دولت است و خود دولت در لایحه بودجه اعتباری برای  ان در نظر نمی گیرد به چه دردی می خورد؟

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب تاکید کرد: اگر این مشکل در دولت یازدهم و توسط دکتر ابتکار حل نشود مردم اراک نباید دیگر امیدی به رفع این معضل از آسمان شهرشان باشد.

اراک در بیش از دو سوم از سال آلوده است

گفت: هوای اراک 200 روز از سال آلوده است و برای رفع این مشکل لازم است طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک که هفت سال پیش تصویب شده اجرایی شود.

آصفری اضافه کرد: مجددا تاکید می کنم موضوع آلودگی هوای اراک باید در سطح هیئت وزیران در هیئت دولت مطرح و راه حلی برای آن جستجو شود.

آلودگی حق مردم زحمت کش اراک نیست

وی با بیان اینکه مردم شهر اراک مردمانی زحمت کش هستند، افزود: به دور از عدالت است که مردمانی که همه هم و غمشان تولید و صنعت است و از صبحگاهان تا شامگاهان در کارخانه های مختلف و در حوزه های دیگر کاری، کار و تولید می کنند این چنین درگیر آلودگی هوا آن هم از نوع صنعتی و سمی باشند و کاری برای آنان انجام نداد.

آصفری با بیان اینکه، پس از بیش از هفت سال تنها 15 درصد از طرح جامع اجرایی شده است، گفت: از هم اکنون هم اجرای این طرح جدی گرفته شود از رنج آلودگی هوای اراک و مردمش کم می شود و در طول چند سال این طرح می تواند کامل اجرا شود.

تخصیص اعتبار ضامن اجرای طرح کاهش آلودگی هوای اراک

وی تخصیص اعتبارات لازم را تضمین کننده اجرای طرح جامع دانست و گفت: بیش از 10 سال تحقیق برای نوشتن طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک وقت صرف شد و نباید این طرح کارشناسی شده نادیده گرفته شود.

وی افزود: متاسفانه هیچ ردیف و بودجه‌ای برای اجرای این طرح در نظر نگرفته نشده که امید است در دولت جدید به آن توجه شود.

آماده کمک به کاهش مشکلات هستیم

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه هر اقدامی از نماندگان برآید انجام می دهند اضافه کرد: مسئولین هر کاری را که فکر می کنند ما می توانیم انجام دهند را به ما ارجاع دهند و البته در همین سطح نیز در تلاش برای کاهش مشکلات مردم اراک هستیم و برای اجرای طرح جامع تلاش کردیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.