اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها
اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها

مرکزی دیلی مطرح کرد: احتمال عدم تایید شهردار جدید اراک

شنیده ها از احتمال عدم تایید حکم شهرداری محمد ابراهیم عباسی در وزارت کشور حکایت دارد. برخی منابع آگاه بازنشسته بودن ایشان در یکی از نهادهای نظامی را علت عدم این تایید عنوان می کنند.


مرکزی دیلی : از وزارت کشور خبر می رسد انتصاب محمد ابراهیم عباسی بعنوان شهردار اراک با مطرح شدن اینکه بازنشسته یکی از نهادهای نظامی هستند در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. البته اخیرا ابهاماتی درباره اینکه چرا شورای شهر باید از بین منتخبان شورا فردی را برای شهرداری اراک انتخاب و معرفی نماید هم در حالیکه گزینه های دیگری که در همین حد هستند وجود دارند در بین افکار عمومی شهروندان اراکی مطرح شده است. البته در صورت استعفای عباسی از شورای شهر برای انتصاب بعنوان شهردار کلانشهر اراک وی امکان بازگشت به شورای شهر را نخواهد داشت و از جمع پانزده نفره نمایندگان مردم در شورای اسلامی کلانشهر اراک حذف خواهد شد.


البته به نظر می رسد مدیران شهری اعم از اعضای محترم شورای شهر و سایر مدیران استان مرکزی و شهر اراک باید در گزینش و انتخاب افراد چه بعنوان شهردار و چه در تایید افراد بعنوان مدیران ارشد و حتی میانی شهرداری بجز گزینه پاکدستی و امانت داری و سلامت فردی بحث توانمندی مدیریت اجرایی را هم در نظر بگیرند. اینکه تعبیر مدیریت اجرایی صرفا به توانمندی و آشنایی با امور عمرانی معطوف گردد چه برای آنهایی که گزینه ها را انتخاب می کنند و چه حتی برای مدیرانی که منصوب می شوند و بنای برنامه ریزی برای مدیریت شهر دارند لازم و ضروری است چرا که شهرداری نه صرفا یک جایگاه عمرانی بلکه یک نهاد چند جانبه و با کارکردهای متفاوت است که همین لزوم توانمندی بالای مدیریتی شهردار آینده را بیش از پیش نمایان می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.