اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها
اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها

عملکرد سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اراک

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک گفت: امید است با افزایش هرچه بیشتر فضای سبز در سطح شهر شاهد کاهش آلودگی هوا و افزایش شادابی و نشاط در میان شهروندان باشیم.


به گزارش دیارآفتاب: احمد حسنی مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک در خصوص اهم اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان در راستای برنامه های کاری و اهداف آن در شش ماهه نخست سال 92 اظهار داشت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک در راستای تحقق اهداف و چشم‌انداز سالانه این سازمان اقدامات گسترده‌ای را صورت داده است.


وی در این خصوص تصریح کرد: مجتمع تولید گل و نهال سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک در شش ماهه نخست سال جاری اقدام به کاشت حدود 8400 هزار مترمربع انواع خزانه در سطح پارک‌های سطح شهر نموده است

حسنی هم‌چنین تعداد 17300 هزار عدد تعویض گلدان و 107 هزار عدد گلدان‌گیری را از اقدامات صورت گرفته توسط مجتمع تولید گل و گیاه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک برشمرد. وی در ادامه در خصوص دیگر اقدامات صورت گرفته مجتمع گل و گیاه سازمان پارکها و فضای سبز گفت: سازمان پارکها وفضای سبز شهرداری اراک هم‌چنین 165 مترمکعب جمع‌آوری ضایعات و 500 مترمربع هرس ترون و درختچه در سطح پارک‌ها و فضای سبز سطح شهر اراک را از دیگر اقدامات صورت گرفته در شش نخست سال جاری اعلام داشت.

  

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک در راستای سایر اقدامات انجام شده گفت: عملیات آبیاری، تخلیه بار، تحویل گل و نهال، حمل گلدان، تهیه بذر، وجین، علف‌کشی و تیمار گونه‌های گیاهی توسط 1255 نفر از پرسنل سازمان پارک‌ها و فضای سبز را از دیگر اقدامات سازمان و در راستای اهداف آن عنوان نمود.


احمد حسنی با اشاره به عملکرد واحد امانی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیان داشت: واحد امانی سازمان اقدام به تولید بیش از6 هزار عدد بلوک، موزائیک نموده است. وی نصب 105 عدد نیمکت، 300 عدد دریچه، نصب 37 دستگاه وسایل بازی کودکان‌، 15 عدد وسایل ورزشی  و نصب 3 عدد آبخوری در سطح پارک‌های سطح شهر را از دیگر عملکردهای سازمان مذکور عنوان نمود.


مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک ایجاد موزائیک فرش، عملیات سیمان‌کاری، گچکاری، دیوار چینی، بتن‌ریزی، قیرکاری و رنگ‌آمیزی به مساحت حدود 11 هزار مترمربع را از دیگر اقدامات صورت گرفته سازمان در چارچوب وظایف واحد امانی اعلام کرد.


وی هم‌چنین اضافه کرد: نصب 5 عدد تابلو،75 مورد پایه چراغ برق، تعویض و نصب 17 عدد کاسه توالت، 90 مورد نصب سطل زباله در سطح شهر و پارک‌ها را از دیگر اقدامات صورت گرفته در شش‌ماه گذشته دانست.

حسنی با اشاره به اقدامات واحد موتوری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک اضافه کرد: واحد موتوری سازمان مذکور در راستای اهداف سازمان پارک‌‌ها و فضای سبز اقدام به عملیات خاکبرداری و خاکریزی به متراژ بیش از 400 هزار مترمکعب، تسطیح بیش از 55 هزار مترمربع از اراضی فضای سبز سطح شهر،42 بیش از هزار مترمکعب عملیات حمل و نقل کود و حمل و نقل ضایعات به متراژ 267 هزار متر مکعب در شش‌ماهه نخست سال جاری نموده است.


وی در ادامه مطالب فوق افزود: واحد تاسیسات سازمان پارک‌ها و فضای سبز اقدام به نصب 9 عدد آبنما،42 دستگاه کنتور، 61 عدد آبخوری و 390 مورد انشعاب در پارک‌ها و فضای سبز سطح شهر اراک نموده است.حسنی هم‌چنین 107 هزار متر لوله‌کشی آب، 550 مورد رفع ترکیدگی لوله‌های آب، بیش از 60 هزار مترمکعب عملیات کندمان و خاکریزی و نصب 55 دستگاه الکتروموتور پمپ (جدید و تعمیری) را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط واحد تاسیسات سازمان برشمرد.


مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اراک با اشاره به نگهداری و مراقبت از فضای سبز سطح شهر خاطر نشان ساخت: سازمان مذکور در راستا اجرای این مهم اقدام به حفظ و نگه داری از 1063 هکتار از اراضی فضای سبز در سطح شهر اراک نموده است.


احمد حسنی در خاتمه احداث فضای سبز و عملیات سم پاشی فضای سبز سطح و پارک های سطح شهر به میزان بیش از 956 هزار لیتر را از جمله عملکردهای صورت گرفته سازمان مذکور در شش ماهه نخست سال 92 اعلام کرد و گفت: امید است با افزایش هرچه بیشتر فضای سبز در سطح شهر شاهد کاهش آلودگی هوا و افزایش شادابی و نشاط در میان شهروندان باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.