اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها
اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها

جشنواره انگور در روستای هزاوه اراک برگزار می‌شود

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از برگزاری جشنواره انگور هزاوه به مناسبت هفته گردشگری در روستای هزاوه اراک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، رحمتی در جمع خبرنگاران افزود: این جشنواره از سه‌شنبه هفته جاری به مدت سه روز در این روستا برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره بر مبنای سه محور اقتصادی، گردشگری و مردم شناسی و با هدف شناخت انگور هزاوه و فرآورده‌های این محصول برگزار می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: روستای هزاوه یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان انگور در استان مرکزی است و از جاذبه‌های بکر طبیعی و مذهبی بسیاری نیز برخوردار است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: کشت انگور و تولید محصولات آن به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مردم روستای هزاوه به شمار می‌رود که برگزار ی جشنواره انگور با توجه به شیوه‌های سنتی، ابزار و ادوات و رسوم بومی متنوعی در زمینه انگور و تولید فرآورده‌های غذایی وابسته به آن در این روستا در دستور کار اداره کل میراث‌ فرهنگی استان قرار گرفته است.

به گفته وی انگور، کشمش، شیره و سایر فرآورده‌های تولیدی این محصول به عنوان سوغات برجسته استان مرکزی در این جشنواره به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

رحمتی گفت:برگزاری بازی‌ها و موسیقی محلی، برپایی نمایشگاهی از ابزار و شیوه‌های تولید سنتی فرآورده‌های انگور و مسابقه بهترین تولیدات محصول انگور توسط زنان روستایی از برنامه‌های جانبی این جشنواره است.

روستای هزاوه زمینه پرورش 20 رقم انگور را داراست و هر ساله بیش از پنج هزار تن انگور در این روستا تولید می‌شود.

انگور، کشمش، مویز، شیره، ترخینه شیره، سرکه، سرکه شیره، باسلق و شربت رب انگور، برخی از تولیدات روستای هزاوه هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.