به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، شورای چهارم اراک در حالی یکی از اعضای خود را به عنوان شهردار کلان شهر اراک انتخاب کرد که این شهر کوچک که از نظر جمعیتی چهاردهمین شهر کشور محسوب می شود و با الحاق دو شهر کرهرود و سنجان به هشتمین کلان شهر کشور تبدیل شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، پس از قطع اعتراض هفتگی مردم به آلودگی هوای اراک و سفر دکتر ابتکار به اراک انتظار روزهای بهتری برای وضعیت آب و هوای اراک می رفت. اما با آغاز سوختن دوباره مازوت در نیروگاه اراک از اول آذر، اراک روزهای آلوده ای را از سر گذراند، هرچند که مدیر کل محیط زیست استان از کاهش سوخت مازوت در روز ششم آذر طی مکاتبات و اخطارها خبر داد، اما انتظار مردم اراک این است که برای وضعیت آلودگی هوا تصمیمی جدی تر گرفته شود.
بنا بر برخی گزارش ها، شرکت آبادراهان پارس، پیمانکار مجری طرح های عمرانی تقاطع های غیر همسطح اراک، به دلیل اختلافات مالی با شهرداری اراک، عملیات خود را متوقف و تجهیزات خود را از پروژه های در دست احداث تخلیه کرده است و این پروژه ها که برای ترافیک و آلودگی هوای اراک بسیار با اهمیت هستند به دلیل این اختلافات ناتمام مانده اند.
رضا علینقی پور در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اراک، اظهار کرد: پس از دریافت مجوزهای لازم پس از یک سال تحقیق و بررسی از خلاصه عملکرد شرکت های مجری این امر در سطح کشور، شرکت جهان گستر انتخاب و توسط مراجع ذی صلاح سازمان مورد تأیید و جهت فعالیت انتخاب شد.وی افزود: در ابتدا به لحاظ حساسیت بیشتر، ناوگان تاکسی بی سیم 133 مجهز به این دستگاه شد که با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه شد.
سرپرست تاکسیرانی شهرداری اراک تصریح کرد: پس از تکمیل این ناوگان درخواست هایی از سوی دانشجویان دانشگاه آزاد امیرکبیر و نیز رانندگان همان خط به صورت تلفنی و حضوری بود که متقاضی اجرای این امر بر روی تاکسی های خط مذکور بودند که فاز دوم نصب به این خط اختصاص یافت و در حال حاضر در حال اجرا است.
علینقی پور با اشاره به مزیت های این دستگاه گفت: این دستگاه مجهز به سیستم خودپرداز الکترونیک است که شهروندان با تهیه کارت الکترونیکی شهروندی می توانند هزینه کرایه خود را پرداخت کنند که با این کار از گردش پول به صورت دستی جلوگیری و مانع شیوع امراض از این طریق می شود.
وی افزود: مشکل پول خرد نیز از این طریق حذف و مهم تر این که با نصب GPS علاوه بر مکان یابی برای رانندگان در سطح شهر سبب می شود سازمان نظارت خود را علاوه بر حضور بازرسان به صورت غیر حضوری اعمال کرده و از این طریق تاکسی های غیر فعال شناسایی و با آنها برخورد می شود.
وی با تاکید بر اینکه "در طول روز به دلیل اینکه به تاکسیها در سطح شهر نیاز است، اجازه کار در آژانس را ندارند و باید در خطوط خود فعال باشند" افزود: در صورتی که تاکسی در آژانس فعالیت داشته باشد و این گزارش به سازمان برسد بررسیهای لازم انجام میشود. به نحوی که از بازرس خط سئوال میشود و در صورتی که توسط این بازرس فعالیت تاکسی در خط تایید نشود برخورد جدی صورت میگیرد.