این حادثه زمانی رخ داد که خودروی سواری در منطقه ی جهانگیری اراک مسافری را پشت ایستگاه پیاده کرد و در حال حرکت بود ناگهان با وزش باد این ایستگاه روی خودروی سواری پیکان واژگون شد.
این حادثه خوشبختانه خسارت جانی نداشت و در موقع حادثه کسی در ایستگاه نبود.
راننده خودروی پیکان گفت: ساعت 10 صبح بعد از پیاده کردن مسافر ، پشت سایبان این ایستگاه توقف کرد و چند ثانیه پس ازخارج شدنش از خودرو با وزش باد ایستگاه اتوبوس روی خودروی وی افتاد.
وقایع استان - حمید میرنژاد: سازمان اتوبوسرانی اراک و حومه از سال 70 به عنوان سازمان تابعه شهرداری اراک تاسیس شده و تا به امروز به عنوان مهمترین و موثرترین سازمان در حوزه حمل و نقل عمومی فعالیت کرده است. چالش های پیش روی این سازمان طی سالیان اخیر مبحثی است که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است. این موضوع امروزه به عنوان یک چالش اساسی مانع حل مشکلات این سازمان شده و شاید هم به عنوان فرصت حاشیه امنیت برای مدیران ارشد آن به ارمغان آورده است.
بنا به اعتقاد کارشناسان نگاه مسئولین به شهر اراک در حوزه حمل و نقل عمومی نگاه سنتی بوده و به عنوان اولین قدم برای افزایش بهره وری حمل و نقل عمومی لازم است ساختار سازمان اتوبوس رانی دست خوش تغییر شود. آن چه به نام توسعه حمل و نقل عمومی در اراک خوانده می شود، تاکنون شامل افزایش دستگاه های اتوبوس و یا افزایش کمی خطوط بوده است. عاملی که خود باعث تردد بیش از حد اتوبوس ها در محدوده مرکزی شهر شده و موجب افزایش ترافیک و آلودگی هوا در این منطقه بوده است.
بی شک خصوصی سازی اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی که البته با نظر مساعد مدیران ارشد شهری به وقوع پیوست اولین و مهمترین تغییر نگرش در این سازمان بود. اقدامی که رضایت شهروندان و امکان افزایش نظارت هدف اصلی آن بود. با این حال نتیجه به دلیل آنچه خلا قانون و یا ضعف مدیران خوانده می شود، چیز دیگری بود. از دیگر نتایج خصوصی سازی اتوبوس ها افزایش بیش از سه برابری نرخ کرایه ها طی دو سال بود که انتقادات بسیاری در پی داشت.
وی در پایان از برخورد نامناسب برخی از پرسنل رسمی سازمان اتوبوسرانی با رانندگان انتقاد کرد.
با این تفاسیر باید اذعان کرد واگذاری اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی به بخش خصوصی اقدامی بود که تبعات آن اکنون و با گذشت زمان در حال بروز و ظهور است. برخی ابهامات در نحوه واگذاری اتوبوس های سازمان به بهره وران و یا نرمش مدیران سازمان در مقابل ایشان مسائلی است که سوالات جدی در ذهن همگان ایجاد کرده است.
اهمیت سازمان اتوبوسرانی به دلیل ارتباط مستقیم و مداوم با عموم مردم در شهر و ترس از اخلال در سیستم حمل و نقل عمومی به عقیده بسیاری عامل نرمش مدیران این سازمان شده است. با این حال وقایع استان همچنان پیگیر این موضوع بوده و در این راستا آمادگی انتشار نظرات مردم ، رانندگان ، بهره وران و مدیران سازمان را دارد.
مختاری در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران گفت: برای یکی از هتل های معروف و ستاره دار اراک به علت گرانفروشی و یا اضافه دریافتی وجه در پارکینگ ورودی پرونده ای تشکیل و جهت رسیدگی به شعبه چهارم بروی تعزیرات شهرستان اراک ارجاع شد.
مرکزی دیلی : بدون شک استان مرکزی شعبانی فرد را تا مدت ها فراموش نخواهد کرد ، این عدم فراموشی نه به علت عدم تمایل جناب آقای استاندار به پاسخگویی به افکار عمومی استان و نه به دلیل مشکلات ریز و درشت استان است ، بلکه یکی از دلایل این عدم فراموشی گفتار و رفتار متناقض جناب آقای استاندار علی الخصوص در واپسین روزهای سکانداری استان مرکزی است.
هنوز یادمان هست شعبانی فرد در یکی از اظهاراتش در اردیبهشت ماه اعلام کرده بود که “پس از نظرسنجی های متعدد از نمایندگان مجلس، کارمندان دولت، تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات و اصحاب رسانه لغو شد” و الان معلوم نیست چطور حضرتشان به این نتیجه رسیده اند که دیگر نظر نمایندگان ، تولید کنندگان ، خدمات دهندگان و اصحاب رسانه و شهروندان اراکی مهم نیست؟ مگر در این سه ماهه چه اتفاقی افتاده و یا چه شق القمری درباره اقناع افکار عمومی در این خصوص انجام شده که اینبار افکار عمومی و نخبگان اراکی را اینگونه نادیده می گیرند.
جناب آقای استاندار ، با این بگیر نگیر های سلیقه ای که نمی شود حماسه اقتصادی خلق کرد! اینکه بخشی از مشکلات استان بر زمین مانده و مدیریت ارشد استان بدنبال برخی کارهای حاشیه ایست مشکلی از این شهر و استان حل نمی کند! امیدواریم ایشان پس از سالها به عطش افکار عمومی و رسانه ها به پاسخگویی صادقانه و البته مسئولانه در قبال رفتارها و تصمیم سازی های کلان استان به شایستگی پاسخ دهند و حداقل در این موضوع خاطره ای خوب را در ذهن اهالی استان مرکزی بجای بگذارند.
تاکید بر امثال این طرح ها که قبلا هم مشخص شده برآیند مثبت و مفیدی در استان نداشته را فقط و فقط می توان به اظهار به فعالیت تا آخرین لحظات تعبیر کرد که برای مدیری با سابقه ایشان کمی بعید به نظر می رسد…
صدای اراک: در حالی که اخبار منتشر شده در چند روز اخیر از مطرح بودن جهار گزینه مهندس محمد حسین مقیمی ، مهندس زاهدی ، بهمن اخوان و علی حسنی حکایت داشت ، شنیده شده است تلاش و لابی برخی جهت منتصب کردن فردی به نام علی آقازاده از تندرو ترین فرمانداران احمدی نژاد به نتیجه رسیده است.
بنا بر این گزارش مسعود سلطانی فرد که با رای اعتماد مجلس از راهیابی به کابینه باز مانده بودبا پیگیری جدی از طریق لابی نماینده شازند و با هماهنگی وزیر کشور قول انتصاب آقازاده را گرفته و این خبر دهان به دهان نقل و در دستور کار دبیرخانه هیات دولت نیز قرار گرفته است.
به گزارش فارس از اراک، معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی ظهر امروز در کلنگزنی این پروژه، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای احیای ارزشهای هشت سال جنگ تحمیلی است و باید از این فرصت نهایت بهره را برد.
عطر یاس: در حالی که بیش از 60 روز از اعتراضات مردمی در خصوص آلودگی هوا می گذرد، واکنش های مسوولان نیز مثل روزهای پایانی گرم سال رو به سردی نهاده است.
اگر چه مسوولان استانی بارها از مردم خواسته اند تا محل تجمعشان از مرکزی ترین نقطه شهر به مقابل دستگاه های دولتی انتقال دهند، اما معترضان بر اعتراض خود در میدان شهدا (باغ ملی) کماکان تا کاهش آلودگی هوا تاکید دارند. در این میان، اخیرا اقدامات دیگری در میدان مرکزی اراک صورت گرفته که تأمل و تفکر بسیاری را برانگیخته، کندمان یک شبه فرش پوش های میدان شهدا توسط شهرداری اراک آن هم درست در روز برگزاری تجمع همراه با بنری که آکنده از پوزش و عذرخواهی است شاید مسیر ذهن ها را از مسائل اجتماعی و زیست محیطی کمی آن طرف با سایه ای از سیاست منحرف کند. این در حالی است که کندمان ها چند روزی است که بدون هرگونه اصلاح و عملیات دیگری رها شده اند تا اگر مسیر مسوولان اصلاح نشد، مسیر مردم دچار مشکل شود و این انعکاس و واکنشی است که در آخرین گام های پاسخ دهندگان نشان داده شد. حال اعتراضات نسبت به این اقدام شهرداری دامنه گسترده تری یافته و به نظر می رسد این اقدام حرارت بیشتری را در عدم رضایتی اراکی ها ایجاد کرده است.
مسوولان عملا سکوت کرده اند
ساوجی، با بیان این مطلب که تمام مسائل و مباحث جنبه سیاسی یافته است، گفت: بارها نسبت به آلودگی هوا گزارش، بروشور، تراکت پخش شد و اطلاع رسانی لازم صورت گرفت اما چه تاثیری بر کاهش آلودگی داشت.
وی گفت: مردم به این نتیجه رسیده اند که باید هوای سالم و پاک داشته باشند و برای احقاق حقشان مثل تمام راهپیمایی هایی که صورت می گیرد و خودجوش است باید خود دست به کار شوند. اما مسوولان باز هم بی تفاوت نسبت به این اعتراضات سکوت اختیار کرده اند. اگر سکوت زبانی نباشد اما عملا سکوت کرده اند.
شروع عملیات تغییر کف پوشی های میدان شهدا و رها کردن آن یک برخورد است
شریفی هم گفت: این اقدام شهرداری جز یک برخورد بیشتر نمی تواند باشد. شهرداری که یک سازمان دولتی نیست. اما عملیاتی که صرف کف پوشی های میدان شروع کرده و آن را رها نموده است تنها نشان دهنده یک چیز است که مردم حتی به خاطر نفس کشیدن هم اعتراض نکنند.
با این نوع برخوردها تنها چهره شهر کدر تر می شود
سلیمانی هم با اشاره به این موضوع که چطور می شود گزاردن تمام کف پوش های پیاده روها و خیابان های اطراف را که محل تردد صدها رهگذر است را رها کند و تنها به تغییر و تعویض کف میدان بپردازد؟گفت: مردم متوجهند و می فهمند. شاید اگر به جای این همه وقت و هزینه و انرژی که صرف تفکر برای فراموشی موضوع می کردند، برای عاملان آلودگی جایگزین می کردند، نه اعتراضی بود و نه کندمان دیگری. با این نوع برخوردها تنها جلوه و وجهه شهر اراک کدرتر می شود.
وقایع استان- حمید میرنژاد: بر اساس مصوبه سال 90 شهرداری و پس از تایید شورای ترافیک اراک مقرر گردید به منظور تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه عمومی در محدوده مرکزی شهر و همچنین کاهش میزان آلودگی هوای این منطقه، لاین سمت چپ خیابان امام خمینی(ره) حد فاصل میدان ولیعصر و خیابان محسنی به مسیر ویژه اتوبوس و تاکسی اختصاص داده شود.
آبایی عضو شورای شهر اراک در گفتگو با خبرنگار وقایع استان ضمن تایید خبر فوق گفت: این طرح نیاز به بازنگری اساسی دارد و تا مشخص شدن نتایج آن فعلا این طرح اجرایی نمی شود. رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر در ادامه افزود: طرح های ترافیکی باید از بررسی دقیق تری برخوردار باشنــد و نمی توان بدون مطالعه یک طرح را اجرا کرد.
هنوز مشخص نیست چرا و چگونه طرحی که تا دیروز همگان اعم از مسئولین شهری و راهنمایی و رانندگی مدافع اجرای آن بودند، یک شبه اشکالات اساسی پیدا کرد و منتفی شد. طرحی که مسئولین قول اجرای آن از تاریخ 6 شهریور را داده بودند امروز و با گذشت حدود یک ماه هنوز در بلاتکلیفی مانده است.