اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها
اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها

آیا حاشیه اراک جنگلی می‌شود؟

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اراک گفت: با اجرای طرح کمربند سبز، حاشیه اراک فضای جنگلی خواهد داشت.


اسماعیل تاج‌آباد اظهار کرد: با توجه به اینکه اراک جزو شهرهای آلوده کشور است و این امر توسط هیئت دولت مدنظر قرار گرفته است، توسعه فضای سبز از اولویت‌های کار شهرداری در اراک است.


وی با اشاره به اینکه طبق مصوبات باید هزار هکتار فضای سبز طی پنج سال در اراک احداث شود که بعید است در این مدت محقق شود، افزود: مطالعات طرح انجام شده است، زمین آن در حال تحویل به شهرداری است و راه و شهرسازی و منابع طبیعی نیز پیگیر این موضوع هستند.


تاج‌آباد تصریح کرد: 128 هکتار از اراضی تحویل گرفته شده است که بخشی از آن در حاشیه شهر است و به شمال اراک مربوط می‌شود، همچنین اراضی منطقه گردشگری گردو، نظم‌آباد و اراضی مستوفی نیز تحویل گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از گردنه سیبک به سمت نیروگاه نیز افزایش فضای سبز خواهد داشت، عنوان کرد: البته کلیه این اقدامات و ایجاد فضای سبز به تأمین آب منوط می‌شود. تأمین آب مورد نیاز یک موضوع کشوری است. مقدار آب اختصاص یافته در حال حاضر کفایت نمی‌کند و باید منابع آبی مستقلی برای این امر ایجاد کرد.

نایب رئیس کمیسیون آلودگی هوای شورای شهر اراک اظهار کرد: طبق پیشنهادات، پسآب فاضلاب شهری نیز به این امر اختصاص داده خواهد شد، همچنین با حمایت استاندار، آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای، چاه‌های غیر شرب نیز به این امر اختصاص داده می‌شود تا بتوان در فصل درختکاری این امر مهم به انجام برسد و فضای سبز نیز با مشکل آب مواجه نشود.

وی از ایجاد فضای جنگلی در اراک خبر داد و گفت: از پل محیط ‌زیست به سمت نظم‌آباد و کمربندی جنوبی اراک و همچنین کرهرود و سنجان، فضای جنگلی ایجاد خواهد شد و غرب اراک نیز در برنامه کاری لحاظ شده است. به این صورت با اجرای طرح کمربند سبز حاشیه اراک به صورت کامل فضای سبز خواهد داشت.

تاج‌آباد گفت: در برنامه داریم که در نقاط صنعتی که با فضای خالی و کمبود فضای سبز مواجه هستند، کار درختکاری، حفظ و حراست از فضای سبز به جد انجام شود و شهرداری اراک نیز با این باور که افزایش فضای سبز در اراک یک ضرورت است، اقدامات و همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.