اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها
اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها

بهره برداری از مجهزترین چاپخانه دیجیتال غرب کشور در اراک

چاپخانه دیجیتال غرب کشور در زمینی به وسعت یکهزار و ۵۰۰ متر مربع با آخرین امکانات و فناوری روز صنعت چاپ با سرمایه گذاری خصوصی ۳۵ میلیارد ریال ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار موج از اراک، مدیر مجتمع چاپ هم کیشان گفت: هم اینک سه دستگاه چاپ چهاررنگ، دو دستگاه دو رنگ و دو دستگاه تک رنگ در این مجموعه نصب و راه اندازی شده و در هر ساعت ظرفیت چاپ ۵۰۰ هزار ورق وجود دارد.
وی افزود: یک دستگاه تیغ زن اشکال هندسی نیزبرای نخستین باردر سطح این چاپخانه نصب شده که قابلیت جعبه سازی در اندازه های مختلف و با الگوهای گوشه دار را دارد.
تجهیزات موجود چهار و دو رنگ چاپی این مجموعه توان تیراژ یک میلیونی در طول فعالیت هشت ساعته (یک شیفت) را دارد.
کیشانی فراهانی تصریح کرد: با بهره برداری از این چاپخانه مجهز و صنعتی برای ۲۵ نفر فرصت شغلی جدید ایجاد شده که تا پایان امسال با راه اندازی امکانات تخصصی در چاپ برجسته و سایر بخشها، نیروی انسانی به ۷۰ نفر افزایش می یابد.
در ادامه استاندار استان مرکزی گفت: فرهنگ، زیربنای سایر حوزه ها است و توسعه صنعت چاپ و نشر به عنوان یکی از مولفه های مهم تحولات فرهنگی و اجتماعی در این استان اهمیت خاص دارد
محمدحسین مقیمی افزود: اراک با پیشینه غنی فرهنگی نیازمند تقویت زیرساختهای چاپ و نشر و امکانات معنوی وهنری است و باید تلاش شود تا سرمایه ها به این حوزه جذب شود.
وی بیان کرد: سرمایه گذاری فرهنگی در کنار توسعه علوم انسانی و حوزه اندیشه باید درتولید ثروت و اشتغالزایی نیز پررنگ دیده شود و این چاپخانه الگوی مناسبی دراین بخش است.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: بهره مندی از چاپخانه پیشرفته و با کیفیت، مطالبه جدی اصحاب رسانه و فرهنگ استان مرکزی بود و پیش از راه اندازی این چاپخانه بیشتر مطبوعات سفارشهای چاپی خود را به مناطق همجوار می بردند.
مصطفی مشایخی افزود: هم اینک اغلب چاپخانه های این استان به دلیل فرسودگی تجهیزات و فناوری قدیمی قادر به تامین نیازهای تخصصی چاپ و نشر نبودند.
وی عنوان کرد: ۸۱ موافقتامه تاسیس چاپخانه دردستور کار است و ۱۰ مجوز نقل و انتقالات ماشین آلات جدید نیز برای امکانات چاپی موجود با مجوز شورای اشتغال استان انجام شده است.
در حال حاضر ۱۰۷ چاپخانه دراستان مرکزی فعالیت دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.