اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها
اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها

کرایه تاکسی سال 93 اراک مشخص شد،حداقل 500 تومان

در جلسه شورای شهر اراک علاوه بر مشخص شدن قانون کرایه تاکسی ها بررسی بودجه شهرداری نیز در دستور کار بود.


روز سه شنبه 20 اسفند ماه ادامه جلسه رسیدگی به بودجه شهرداری در صحن اصلی شورای اسلامی شهر اراک برگزار شد که قبل از پرداختن به بودجه دو موضوع طلب پیمانکاران ازشهرداری و کرایه تاکسی ها مورد برسی قرار گرفت.


شهرداری حدود  دو میلیارد تومان به پیمانکارانی که یا قرارداد نداشته اند و برای شهرداری کارکرده اند و یا پیمانکارانی که بیش از قرارداد کار انجام داده اند بدهکار است و طی نامه ای که از شهرداری به شورا رسیده است شورا دو راه حل پیشنهاد داد که اولی شکیت پیمانکاران از شهرداری و یا اشخاص حقیقی که با دستور آنها کار را انجامداده اند و یا طلب پیمانکاران با رعایت ضوابط به آنها داده شود که پیشنهاد دومی رأی آورد.

پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در مورد کرایه تاکسی ها نیز به تصویب رسید که بر این اساس در سال 93 حداقل کرایه 500 تومان است و رویکرد تاکسیرانی بر اساس تاکسی متر است که ورودی آن 260 تومان و مابقی بر اساس مسافت طی شده می باشد.

در 26 خط تاکسی که در شهر وجود دارد ضرایب استهلاک و مصرف سوخت نیز در کرایه تاکسی ها لحاظ شده است.

کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک از اوایل دی ماه سال جاری بصورت مستمر با محوریت بررسی بودجه پیشنهادی سال 93 سازمانهای تابعه شهرداری اراک پس از اصلاح در کمیسیون تلفیقی برنامه و بودجه و اعمال تعدیلات لازم از سوی اعضای کمیسیون با ظرفیت برگزاری حدود 30 جلسه و 80 ساعت بحث  و تبادل نظر مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته و نهایتاً در صحن رسمی شورای مورد تصویب قرار گرفت.

بعد از این مرحله نوبت به بررسی بودجه خود شهرداری می رسد و بودجه سازمانهایی که قبلاً  تصویب شده بود نیز در این بودجه دیده شده است.

از دیروز(دوشنبه) ارائه بودجه شهرداری شروع شده است که بخش درآمدهای شهرداری به تصویب کلی رسیده است و رسیدگی بودجه وارد مرحله هزینه های جاری شهرداری شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.