اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها
اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها

پارکینک طبقاتی میدان شهدای اراک همچنان مسکوت مانده است

رییس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر اراک گفت: عملیات اجرایی طرح پارکینگ طبقاتی میدان شهدای اراک به دلیل عدم تعهد پیمانکار همچنان مسکوت مانده و روال اداری فسخ قرارداد با این پیمانکار در حال انجام است.

غلامعباس آجرلوˈ روز یک شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پروژه پارکینک طبقاتی میدان شهدا با نام مجتمعˈآفتابˈ یکی از بزرگترین پروژه های شهرداری است که بیش از ۷ سال از عملیات آن می گذرد.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: قرارداد مشارکت شهرداری و پیمانکار طرح پارکینگ طبقاتی میدان شهدا در سال ۸۶ منعقد شده و متمم قراردادی دیگری در سال ۹۱ با عنوان احداث مجموعه ای شامل هشت طبقه به آن اضافه شده است.


او بیان کرد: بر اساس قرارداد انجام شده چهار طبقه پارکینگ و چهار طبقه مجتمع تجاری در این طرح در نظر گرفته شد که پیمانکار متعهد شد بلافاصله پس از کسب پروانه نسبت به احداث آن اقدام کند.

وی اضافه کرد: زیر بنایی این پارکینگ ۲۵ هزار و ۷۴۰ متر مربع و مساحت عرصه آن سه هزار و ۲۱۷ متر است که پیمانکار مربوطه با تضمین ۱۵ میلیارد تومان وثیقه موظف به احداث آن شده است .

آجرلو اظهار کرد: بنا بر دلایلی از جمله به درازا کشیدن عملیات اجرایی و از سویی برخی اهمال کاریهای اداری، پروانه ساخت این بنا در سال ۹۲ صادر شد و پیمانکار نیز تا کنون هیچ گونه پیشرفت فیزیکی در این طرح اعمال نکرده است.

وی افزود: مدت زمان اجرای این طرح از زمان دریافت پروانه ساخت ۲۶ ماه پیش بینی شده که به نظر می رسد پیمانکار کنونی قادر به انجام آن نخواهد بود.

رییس کمیسیون نظارت شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: نظر شورای شهر اراک فسخ قرارداد با پیمانکار کنونی است و بر اساس فعالیتهای انجام شده اخطارهای لازم و اقدامات قانونی فسخ قرارداد نیز به این پیمانکار ابلاغ شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.