اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها
اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها

مقیمی: وضعیت صنعت در اراک نگران‌کننده است

استاندار مرکزی گفت: وضعیت صنعت در برخی از شهرستان‌ها از جمله اراک نگران‌کننده است.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، محمد حسین مقیمی در پی ارائه گزارش عملکرد بخش صنعت استان افزود: گزارش عملکرد بخش صنعت و تحلیل آن می‌تواند در جهت برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای موثر و رفع موانع توسعه بخش صنعت و ترسیم افق صحیح در آینده کمک کند.

وی با بیان اینکه ممکن است آمار و ارقام گزارش ارائه شده با واقعیت‌ها فاصله داشته باشد، اظهار داشت: واقعیت مهم تحلیل درست و کارشناسی و بهره گیری از دیدگاه‌های صاحب نظران بخش صنعت برای کم کردن این فاصله‌ها است.


استاندار مرکزی با اشاره به تعطیلی 15.8 درصدی واحدهای صنعتی استان و ایجاد نشدن اشتغال پیش‌بینی شده در مجوزهای تاسیس واحدهای صنعتی وضعیت صنعت در برخی از شهرستان‌های استان از جمله اراک را نگران‌کننده عنوان کرد.

مقیمی خاطرنشان کرد: اشتغال پیش‌بینی شده در پروانه‌های بهره‌برداری واحدهای صنعتی استان 34 هزار و 40 نفر بوده که اشتغال واقعی موجود در واحدهای صنعتی فعال و نیمه فعال استان 19 هزار و 218 نفر است و 4 هزار 204 فرصت شغلی نیز به دلیل تعطیلی واحدهای صنعتی از دست رفته است.

وی بخشی از مشکلات به وجود آمده را ناشی از سوء مدیریت دانست و تصریح کرد: بخشی از تعطیلی واحدها و اشتغال از دست رفته ناشی از کاهش ظرفیت‌ برخی از واحدهاست که امری طبیعی است.

استاندار مرکزی بیان داشت: سرمایه‌گذاری در برخی از شهرستان‌ها در بخش صنعت انجام شده است اما، برون‌رفت خوبی نداشته و منجر به از دست رفتن اشتغال ایجاد شده و تعطیلی تعدادی از واحدهای صنعتی استان شده است.

مقیمی با تاکید بر اینکه گزارش ارائه شده در بخش صنعت در اختیار فرمانداران و بخشداران ادارات کل مرتبط با صنعت برای تحلیل و مطالعه قرار گیرد اظهار داشت: در این راستا کارگروهی با مسئولیت فرماندار تعریف و تدابیری برای واحدهای غیرفعال و راکد اندیشیده شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در ادامه این نشست گزارش تحلیلی تهیه شده از امور اشتغال، سرمایه‌گذاری و چالش‌های حوزه صنعت و معدن ارائه کرد.

مسعود بختیار گفت: تاکنون 4 هزار و 267 مجوز تاسیس و توسعه طرح‌های صنعتی با مجموع سرمایه گذاری 236 هزار میلیارد ریال در استان مرکزی صادر شده است.

وی اظهار داشت: با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این تعداد واحد بالغ بر 150 هزار اشتغال در استان ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 2 هزار و 911 فقره پروانه بهره‌برداری با مجموع سرمایه‌گذاری 113 هزار میلیارد ریالی با اشتغال 107 هزار نفر در استان مرکزی صادر شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی: در بخش معدن نیز تا کنون 199 پروانه اکتشاف، 26 گواهی کشف و 384 پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده است.

بختیار با بیان اینکه میزان ذخایر کشف شده استان بیش از یک میلیارد و 700 هزار تن است، بیان کرد: ظرفیت معادن استان یک میلیارد و 96 میلیون تن است.
وی در بخش دیگری از گزارش خود در تشریح عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در 9 ماهه ابتدای سال جاری گفت: در نه ماهه سال جاری، هزار و 201 مجوز تاسیس واحد‌های صنعتی با مجموع سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد ریال در استان صادر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.