اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها
اراک; کلانشهر من

اراک; کلانشهر من

به امید شهری آباد و پاک برای تمام اراکی ها

بازاریان در حفظ و احیای بازار تاریخی اراک مشارکت کنند

سرپرست میراث فرهنگی مرکزی گفت: حفظ و احیای بازار تاریخی اراک نیازمند مشارکت و توجه جدی بازاریان است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدمحسن رحمتی در جلسه مشترک اداره کل میراث فرهنگی، شهرداری بافت تاریخی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه به حفظ آثار تاریخی و باستانی امر بسیار مهمی است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.



وی افزود: در بهسازی و نوسازی شهرها بافت‌های تاریخی به عنوان هویت و تبلور فرهنگ شهری دارای اهمیت هستند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرکزی  تصریح کرد: آثار ملی متعلق به همه مردم بوده و آثار تاریخی و باستانی سرمایه‌های ملی هستند و نگهداری از این آثار نگهداری از هویت و تاریخ کشور است.

رحمتی بافت‌های تاریخی را هویت و تبلور فرهنگ شهری دانست و گفت: در استان بافت‌های تاریخی و آثار باستانی بسیار با ارزشی وجود دارد که ایجاد روش‌هایی مناسب برای بهسازی، ساماندهی، حفظ و احیای این بافت‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: آثار تاریخی و باستانی نقش مهمی در شناسایی هویت افراد جامعه دارد و همه باید در حفظ و حراست از این آثار خود را سهیم بدانند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرکزی با اشاره به برگزاری همایش یک روزه به منظور معرفی ضوابط بافت‌های تاریخی و آشنا کردن مشاوران و مهندسان با الگوهای صحیح طراحی در بافت‌های تاریخی گفت: این همایش با دعوت از اساتید معماری و مرمت و مشارکت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی به زودی برگزار می شود.

وی افزود: تهیه نقشه کاربری، نحوه مالکیت مغازه‌ها، احیای کاروانسراها و تیمچه‌های غیر فعال از برنامه‌های این اداره در راستای حفظ بازار اراک است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.